ESTÜ Öğrenme ve Öğretme Gelişimi Birimi, düzenlediği programlar ile öğrenme ve öğretme süreçlerinin kalite güvencesi altına alınmasını sağlıyor.
Öğrenci merkezli ve yeterlilik temelli öğrenme, öğretme ve ölçme-değerlendirme boyutundaki yetkinliklerini geliştirerek öğrenci ve mezun odaklı eğitim-öğretim ekosistemini oluşturması ve sürdürülebilirliğinin sağlaması amacıyla 2020 yılında kurulan ÖGEB, öğretim elemanları ile öğrencilerin akademik ve bireysel gelişimini destekleyen hizmetlerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, iyileştirilmesi ve sürdürülmesi ile ilgili süreçleri yönetiyor. ÖGEB, bu kapsamda yürüttüğü eğitim faaliyetleri ve destek hizmetleriyle öğrenci ve öğretim elemanlarının gelişimine ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin iyileştirilmesine önemli katkılar sağlıyor.
Araştırma Odaklı Eğitim ve Destek Hizmetleri Sunuluyor
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan ÖGEB Müdürü Doç. Dr. Nuray Gedik, öğretim elemanlarının öğrenci merkezli öğrenme ve öğretme yetkinlikleriyle öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme becerilerini desteklemek üzere sürdürülebilir, iş birliği temelli ve araştırma odaklı eğitim ve destek hizmetleri sunduklarını dile getirdi.
Birimin ilk kez geçen dönem başlattığı ve başarıyla yürüttüğü programlar hakkında bilgi veren Gedik, "2021-2022 yılı Güz Dönemi'nde öğretime ve mesleki alana yönelik gelişim konularını kapsayacak şekilde 3 program yürüttük. Başlatılan ilk program, öğretim elemanlarının çevrimiçi öğrenme ortamlarının planlaması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi konularında bilgi, beceri ve yetkinliklerini artırmak üzere gerçekleştirilen 'Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretme Gelişimi Programı' idi. Bu program kontenjan sınırı olmaksızın tüm üniversite personelinin katılımına açık olacak şekilde düzenlendi. Katılım ve uygulamaya yönelik değerlendirme koşullarını sağlayan katılımcılara ise 'Çevrimiçi Öğrenme ve Öğretme Gelişimi Sertifikası' alma fırsatı sunuldu. Program kapsamında temel yeterliklere yönelik çevrimiçi öğrenme ders tasarımı, Web 2.0 araçları kullanımı, çevrimiçi öğrenmede ölçme ve değerlendirme gibi konularda eğitimler yürütüldü, takibinde de program kapsamındaki bazı özel konularda uzman öğretim üyelerini konuk ettik." diye konuştu.
Doç. Dr. Gedik, "Araştırmada Yetkinlik Sertifika Programı" adı altında yürütülen ikinci programın ise ESTÜ öğretim elemanları ve lisansüstü öğrencilerinin araştırma becerilerini geliştirme vizyonuyla başlatıldığını dile getirdi.
ESTÜ'ye yeni katılan öğretim elemanlarının üniversiteye eğitim-öğretim süreçlerine uyumunu desteklemeyi ve öğretme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen "Öğretimde Yetkinlik Sertifika Programı"nın ise eğitimcilere önemli katkılar sağladığına vurgu yapan Gedik, ayrıca, insan-makine etkileşimi, öğretim süreçleri, çevrimiçi öğrenme ve intihal konularında da çevrimiçi seminerler düzenlediklerini aktardı.
Kişisel Gelişim Programları da Düzenleniyor
Gedik, birimde, 3 temel programın dışında öğretim elemanları ve öğrencilerin talepleri doğrultusunda kişisel gelişim programları da düzenlendiğine değinerek, "Öğretim elemanlarının kişisel gelişim etkinliklerine olan ihtiyacı karşılayabilmek üzere üniversitenin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi yetkin uzman kadrosu ile motivasyon, alışkanlık kazanma, özdenetim ve zaman yönetimi konularını içeren eğitimler veriyor. Öğrencilerin etkili öğrenme kapsamındaki taleplerini karşılayabilmek üzere 'Öğrenmeyi Öğrenme' ve 'Öğrendim-Uyguluyorum' başlıklı 2 temel eğitim programı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi tarafından yürütülmekte. Öğrenmeyi öğrenme programı ile öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerine ilişkin farkındalık geliştirmeleri için motivasyon ve özdenetim konularında, Öğrendim-Uyguluyorum Programı ile de alışkanlık ve zaman yönetimi konularında verilen eğitimler öğrenciler tarafından oldukça ilgi görüyor." diye konuştu.